Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszczu Gdańskim ogłasza nabór na stanowisko kierownika Działu ds. wsparcia osób niepełnosprawnych i programów pomocowych Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszczu Gdańskim.
- Kandydat musi spełniać następujące wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia na kierunku: socjologia, pedagogika, psychologia, praca socjalna, polityka społeczna;
- minimum 5-letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym w jednostkach samorządu terytorialnego;
- osoba nie skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- znajomość problematyki społecznej;
- znajomość ustaw: o pomocy społecznej, o finansach publicznych, prawo zamówień publicznych, o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, kodeks postępowania administracyjnego, kodeks pracy;
- znajomość przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.
II. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem pracy:
- znajomość programów „Aktywny Samorząd”, „Wyrównywanie Różnic Między Regionami”, „Samodzielność – Aktywność – Mobilność!’’;
- znajomość zasad funkcjonowania Warsztatów Terapii Zajęciowych;
- znajomość Systemu Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON;
- znajomość programu TYLDA;
- posiadanie umiejętności organizowania czasu pracy na stanowisku w sposób zapewniający terminową realizację zadań;
- odpowiedzialność, dyspozycyjność, rzetelność, komunikatywność, umiejętność komunikacji interpersonalnej i pracy w zespole, wysoka kultura zawodowa;
- dodatkowym atutem będzie doświadczenie w pracy z osobami z niepełnosprawnościami.
- Zakres zadań na stanowisku
1. kierowanie Działem ds. wsparcia osób niepełnosprawnych i programów pomocowych;
2. uzgadnianie z Dyrektorem zadań wykonywanych na poszczególnych stanowiskach pracy i nadzór nad prawidłowym, terminowym
i zgodnym z prawem ich wykonywaniem, i ponoszenie za nie odpowiedzialności;
3. dbanie o właściwy podział pracy pomiędzy stanowiskami pracy i przedkładanie Dyrektorowi propozycji zmian w tym zakresie;
4. współpraca z działem finansowym i bieżąca wymiana istotnych informacji w zakresie środków finansowych, sprawozdawczości i innych
istotnych spraw dotyczących funkcjonowania PCPR;
5. opracowanie i realizacja zadań zgodnie z programem działań na rzecz osób niepełnosprawnych w Powiecie Gdańskim, Strategią
Rozwiązywania Problemów Społecznych Powiatu Gdańskiego oraz Lokalnym Planem Deinstytucjonalizacji Usług Społecznych w Powiecie
Gdańskim;
6. gromadzenie informacji na temat programów, projektów europejskich oraz innych rozwiązań umożliwiających pozyskanie środków
zewnętrznych i składanie propozycji o możliwościach udziału w programach europejskich i dofinansowania poszczególnych działań.
IV. Warunki pracy na stanowisku
- Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy.
- Miejsce świadczenia pracy – siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Pruszczu Gdańskim, ul. prof. M. Raciborskiego 2a. Budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. - Praca w pomieszczeniu biurowym, przy komputerze, obsługa sprzętu biurowego.
V. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszczu Gdańskim, ul. prof. M. Raciborskiego 2a, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6 %.
VI. Wymagane dokumenty:
1. list motywacyjny oraz informacje (np. CV), o których mowa w art.22 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy tj. Imię ( imiona) i nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe ( wskazane przez osobę ubiegająca się o zatrudnienie), wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia,
2. dokumenty potwierdzające wykształcenie,
3. dokumenty potwierdzające wymagający staż pracy,
4. oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
5. oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
6. dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętności,
7. kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnień, o których mowa w art.13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność,
8. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych o treści:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzebnie zbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych” podpisane przez kandydata.
9. oświadczenie o treści: „Zapoznałem/-ałam się z Zarządzeniem Nr 9 /2024 z dnia 17 września 2024 r. w sprawie: ustalenia Regulaminu określającego wewnętrzną procedurę zgłaszania naruszeń prawa w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszczu Gdańskim i podejmowania działań następczych. ( treść dostępna pod adresem https://powiat-gdanski.biuletyn.net/?bip=1&cid=428 )
Dokumenty przedkładane w formie kopii winny być potwierdzone przez kandydata klauzurą ,,za zgodność z oryginałem”
VI. Termin składania dokumentów:
Osoby zainteresowane prosimy o składanie wymaganych dokumentów w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszczu Gdańskim ul. prof. Mariana Raciborskiego 2a w zamkniętych kopertach z dopiskiem: dotyczy naboru na stanowisko kierownika Działu ds. wsparcia osób niepełnosprawnych i programów pomocowych w terminie do dnia 30 czerwca 2025 r.
Aplikacje, które wpłyną do PCPR po wyżej określonym terminie lub bez kompletu wymaganych dokumentów nie wezmą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym. W przypadku dostarczenia danych osobowych innych niż wymagane w ogłoszeniu oraz nie załączeniu oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie tych danych osobowych, będą one niszczone. Osoby ubiegające się o zatrudnienie mają prawo do dostępu do podanych dobrowolnie swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.
Osoby, które spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu i zakwalifikują się do dalszego postępowania, będą informowane telefonicznie o terminie i miejscu przeprowadzenia dalszego etapu naboru. Osoby, które nie spełnią wymagań formalnych nie będą informowane.
Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszczu Gdańskim zostaną dołączone do jego akt osobowych.
Dokumenty pozostałych kandydatów będą przechowywane w kardach PCPR przez okres 1 miesiąca od dnia wyznaczonego terminy składania ofert. W okresie tym, kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów. PCPR nie odsyła dokumentów kandydatom. Po upływie powyższego terminu, nieodebrane przez kandydatów dokumenty zostaną zniszczone.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie zastrzega sobie prawo do unieważnienia ogłoszenia bez podania przyczyny, na każdym etapie postępowania;
Dodatkowych informacji udziela Pan – Marek Hojczyk Zastępca Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszczu Gdańskim ul. prof. Mariana Raciborskiego 2a pod numerem tel. 58 773-20- 85 w godzinach 7:00-14:00