Aktualności
Szansa na pracę dla osób z niepełnosprawnością
DODANO: 01-08-2017
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszczu Gdańskim, informuje, że trwa rekrutacja do projektu " KOMPetencje na wymiar – integracja społeczna i zawodowa osób z niepełnosprawnością” realizowanego przez Fundację Grupy ERGO Hestia.
Celem jest przeszkolenie i wsparcie grupy osób z niepełnosprawnościami pozostających bez pracy w znalezieniu pracy zgodnej z kompetencjami.
Projekt kierowany jest do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności:
- o różnym poziomie wykształcenia, również do osób z wykształceniem wyższym;
- pozostających bez zatrudnienia;
- poszukujących możliwości doskonalenia swoich umiejętności.
W programie zaplanowano m.in.:
- 3-miesięczny czas przygotowań do pracy: indywidualne spotkania z ekspertami ds. kariery, szkolenia przygotowujące do rozmów z pracodawcą oraz współpracy w zespole, certyfikowany kurs komputerowy, szkolenie „szyte na miarę” dopasowane do potrzeb zawodowych uczestników
- 3-miesięczny płatny staż w jednej z 300 trójmiejskich firm z możliwością zatrudnienia;
- wsparcie coacha - osoby, która służy pomocą w trakcie trwania stażu.
„KOMPetencje na wymiar“ to szósty projekt realizowany przez Fundację Grupy ERGO Hestia na rzecz integracji zawodowej osób niepełnosprawnych Integralia. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Do tej pory ze wskazanej formy aktywizacji zawodowej skorzystało 185 osób, natomiast co druga znalazła zatrudnienie po zakończeniu stażu oferowanego w ramach projektów.
Szczegółowe informacje można uzyskać w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszczu Gdańskim u pracownika Fundacji Grupy ERGO Hestia , w dniu 7.08.2017 ( poniedziałek ) w godz. 12:00- 15:00 ( pokój nr 4) oraz na stronie: http://www.integralia.pl/projekty/projekty-eu.
Realizacja pilotażowego programu „Aktywny samorząd” w 2017 roku
DODANO: 01-03-2017
W dniu 24 stycznia 2017 roku Zarząd Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przyjął Kierunki działań i warunki brzegowe obowiązujące realizatorów pilotażowego programu „Aktywny samorząd” w 2017 roku.
Głównym celem programu jest wyeliminowanie lub zmniejszenie barier ograniczających uczestnictwo beneficjentów pomocy w życiu społecznym, zawodowym i w dostępie do edukacji.
Realizatorem programu jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszczu Gdańskim.
OBSZARY WSPARCIA REALIZOWANE W 2017 ROKU:
Ośrodek Pomocy dla Osób Pokrzywdzonych Przestępstwem w województwie pomorskim
DODANO: 22-02-2017
Ośrodek Pomocy dla Osób Pokrzywdzonych Przestępstwem
w województwie pomorskim przy Elbląskim Centrum Mediacji
i Aktywizacji prowadzi działania skierowane do osób pokrzywdzonych przestępstwami, które nie są w stanie same przebrnąć przez procedury sądowe, a także potrzebują wsparcia psychologicznego, aby powrócić do pełni życia osobistego, zawodowego i społecznego. W ramach projektu prowadzone są następujące zadania:
-bezpłatna pomoc prawna;
-bezpłatna pomoc psychologiczna;
-pokrywanie kosztów czasowego zakwaterowania lub udzielenia schronienia;
-finansowanie okresowych dopłat do bieżących zobowiązań czynszowych za lokal mieszkalny;
-pokrywanie kosztów żywności lub bonów żywnościowych;
-finansowanie szkoleń i kursów, odpowiednio do wieku i potrzeb edukacyjnych osób uprawnionych;
- finansowania kosztów zorganizowanego wyjazdu uprawnionego małoletniego (kolonie, obozy);
-mediacje;
-finansowanie przejazdów środkami komunikacji publicznej lub pokrywanie kosztów transportu związanych z uzyskiwaniem świadczeń i regulowaniem spraw wymienionych w punktach powyższych.
Z pomocy mogą korzystać osoby pokrzywdzone przestępstwem np. w wyniku nie alimentacji, przemocy w rodzinie, uszkodzenia ciała, bójki lub pobicia, wypadku komunikacyjnego, gróźb karalnych, gwałtu/wykorzystania seksualnego, kradzieży, rozboju, oszustwa, uszkodzenia mienia i innych) oraz członkowie rodziny osoby pokrzywdzonej.
Filia OPdOPP w Gdańsku – ul. Polanki 76A; 80-306 Gdańsk;
email: pomoc.pokrzywdzonym1@gmail.com
Godziny otwarcia ośrodka :
poniedziałek 8.00 – 20.00
wtorek 11.00 – 20.00
środa 8.00 – 17.00
czwartek 8.00 – 15.00
piątek 8.00 - 15.00
sobota 12.00 – 15.00
Przed wizytą prosimy o kontakt telefoniczny w celu umówienia się na spotkanie ze specjalistą, tel. 795-055- 945
Wolne miejsca w Domu Pomocy Społecznej „ Leśny” w Zaskoczynie
DODANO: 06-02-2017
Na terenie Powiatu Gdańskiego działa Dom Pomocy Społecznej „Leśny” w Zaskoczynie. Jest przeznaczony dla dorosłych kobiet psychicznie chorych – 42 miejsca i niepełnosprawnych intelektualnie – 58 miejsc. Pokoje dla pensjonariuszek są 1, 2, 3 osobowe, komfortowo umeblowane z instalacją RTV. Każdy pokój posiada własny węzeł sanitarny. Do dyspozycji mieszkanek są: pokoje dziennego pobytu, pracownie terapii zajęciowej, biblioteka z czytelnią, kaplica, pokoje gościnne oraz podręczne kuchenki i pralnie. Miesięczny koszt utrzymania mieszkanki w DPS Leśny w Zaskoczynie w od 1 marca 2016 roku wynosi – 3.616,88 zł
Szczegóły na stronie internetowej www.dps.powiat-gdanski.pl
Na dzień 6 lutego 2017r Dom posiada dwa wolne miejsca dla pań z upośledzeniem umysłowym lub psychicznie chorych.
Osoby zainteresowane prosimy o kontakt telefoniczny z PCPR z Panią Wandą Binkowską, nr tel. 58 773 20 85/86
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze podinspektor ds. księgowości budżetowej
DODANO: 01-02-2017
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszczu Gdańskim ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze podinspektor ds. księgowości budżetowej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszczu Gdańskim przy ul. Wojska Polskiego 16, 83-000 Pruszcz Gdański.
Wymagania niezbędne:
- wykształcenie średnie ekonomiczne lub wyższe,
- udokumentowany dwuletni staż pracy zawodowej na stanowisku związanym z księgowością,
- znajomość zasad i zagadnień rachunkowości ogólnej i budżetowej,
- znajomość zasad sporządzania sprawozdań budżetowych oraz operacji finansowych,
- znajomość procedury postepowania egzekucyjnego w administracji ,
- znajomość ustawy o finansach publicznych oraz innych aktów prawnych regulujących finansowe funkcjonowanie jednostek organizacyjnych samorządu terytorialnego, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o samorządzie powiatowym, ustawy o pracownikach samorządowych,
- znajomość obsługi komputera,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku
2. Wymagania dodatkowe:
- znajomość obowiązujących regulacji prawnych dotyczących samorządu powiatowego i finansów publicznych,
- samodzielność, kreatywność w działaniu,
- umiejętność pracy w zespole,
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- prowadzenie ewidencji księgowej dochodów,
- wprowadzanie dokumentów księgowych do programu finansowo-ksiegowego, uzgadnianie stanów i obrotów kont księgowych,
- prowadzenie ewidencji i rozliczeń z kontrahentami,
- prowadzenie windykacji należności pcpr,
- współpraca w zakresie sporządzania obowiązujących sprawozdań opisowych oraz okresowych ocen realizacji planu finansowego pcpr,
- sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i z operacji finansowych w zakresie prowadzonej ewidencji księgowej,
- przeprowadzanie inwentaryzacji stanu należności wynikających z kont księgowych,
- analiza i weryfikacja stanów kont księgowych,
4. Warunki pracy na stanowisku:
- miejsce wykonywania pracy – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszczu Gdańskim ul. Wojska Polskiego 16
- wymiar czasu pracy – pełny;
- system czasu pracy – jednozmianowy,
- rodzaj umowy- umowa o pracę na czas określony,
- warunki stanowiska- praca w pomieszczeniu biurowym, praca przy komputerze, obsługa sprzętu biurowego.
5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszczu Gdańskim w grudniu 2016 , w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł co najmniej 6%
6. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny oraz informacje ( np. CV), o których mowa w art.221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy tj. imię ( imiona) i nazwisko , imiona rodziców, datę urodzenia , miejsce zamieszkania ( adres do korespondencji ), wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia,
- dokumenty poświadczające wykształcenie,
- dokumenty poświadczające posiadane kwalifikacje i umiejętności,
- aktualne oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych ,
- aktualne oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
Dokumenty - list motywacyjny, szczegółowe CV powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002r. Nr 101, poz.926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223 poz. 1458 z późn. zm.)” i podpisane przez Kandydata.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszczu Gdańskim ul. Wojska Polskiego 16 w zamkniętych kopertach z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze podinspektor ds. księgowości budżetowej w terminie do dnia 27.02.2017 do godziny 12.00.
Aplikacje, które wpłyną do PCPR po wyżej określonym terminie lub bez kompletu wymaganych dokumentów nie będą rozpatrywane.
Osoby, które spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu i zakwalifikują się do dalszego postępowania, będą informowane telefonicznie o terminie i miejscu przeprowadzenia dalszego etapu naboru. Osoby , które nie spełnią wymagań formalnych, nie będą informowane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszczu Gdańskim (www.pcpr.powiat-gdanski.pl).
Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszczu Gdańskim zostaną dołączone do jego akt osobowych.
Dokumenty pozostałych kandydatów będą przechowywane w kadrach PCPR przez okres 1 miesiąca od dnia upowszechnienia informacji o wynikach naboru. W okresie tym, kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów. PCPR nie odsyła dokumentów kandydatom. Po upływie okresu 1 miesiąc od dnia upowszechnienia informacji o wynikach naboru , nieodebrane przez kandydatów dokumenty zostaną zniszczone.
Ważna informacja
Poszukujemy kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej.
W celu uzyskania szczegółowych informacji zapraszamy do osobistej wizyty w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszczu Gdańskim. Udzielamy również informacji telefonicznie pod numerem:
58 773 20 85.
Niech każde dziecko znajdzie swój dom!